1. Om SouthSell_of_Sweden
- Företaget är grundat i Växjö, Sverige men har numera sitt säte i Osby, Skåne.
- Önskar du att komma i kontakt med oss, skriv ett email till [email protected] eller ta kontakt via instagram direktmeddelande.
2. Beställning
- När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din E-mail där alla uppgifter om ditt köp finns. Skulle det vara något fel i din orderbekräftelse bör du genast kontakta oss på [email protected].
3. Leverans
- Beställningar skickas oftast iväg samma dag eller dagen därpå. Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar.
- Om oförutsedda förseningar skulle uppstå (utan att vi kontaktat dig om det) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected]
4. Priser
- Alla priser i butiken anges i SEK och är inklusive moms.
- Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantörer, feltryck samt felaktigheter i prissättningar beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priser.
5. Ångerrätt
- Vid köp på webbplatsen har du 14 dagars ångerrätt som börjar gälla från att du tar emot en vara som du beställt.
- Vid nyttjande av din ångerrätt:
- Du måste meddela att du ångrar din beställning. Maila då oss på [email protected] med ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och vilka varor du vill returnera.
- Du bör omedelbart returnera produkterna till oss.
- Du ansvarar för returfrakt, leverans och varornas skick på produkterna vid retur, därmed bör produkterna skickas välpaketerat samt och i ursprunglig förpackning.
- Återbetalning sker när vi tagit emot varan.
- Ångerrätten gäller inte:
- När en produkt är speciellt framtagen utifrån dina önskemål!
6. Äkthet
- SouthSell_of_Sweden uppmuntrar inte till försäljning av kopior, allt som säljs av oss är garanterat äkta. Vi erbjuder livstidsgaranti på att alla varor som handlas utav oss är äkta. Skulle en produkt du köpt mot förmodan vara falsk så kommer du får hela beloppet tillbaka.
- Efter år av erfarenhet/kunskap inom designer branschen har det skapats god kontakt med experter som direkt kan avgöra om en produkt är autentisk eller inte. Därmed utlovas en säkerhet på att alla produkter i vårt sortiment är äkta.
7. Reklamation och klagomål.
- Alla produkter undersöks noggrant innan det skickas till dig, för att kunna skapa en bra upplevelse hos dig som kund. Skulle varan mot förmodan ändå vara skadad eller felexpedierad när du tar emot den åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Vi rekommenderar även att du spelar in när du öppnar ditt paket.
- Innan du reklamerar en vara måste du kontakta oss för godkännande, det gör du genom att maila oss på [email protected]
- Klagomålet skall direkt skickas efter du upptäckt felet för bästa möjliga lösning.
- Hur du som kund går tillväga för att reklamera en vara:
- Du ska alltid reklamera eventuella fel eller defekter till SouthSell_of_Sweden. Ange ditt namn, din adress, e-postadress samt ordernummer och en beskrivning av felet.
- Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande vara, återbetalar vi hela summan till dig i enlighet med rådande lagstiftning, vid godkända reklamationer betalar vi fraktkostnaden.
- Vi förbehåller rätten att neka en reklamation om det kan framgå att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
- Vid återbetalning av en reklamation sker återbetalningen när vi tagit emot varan.
8. Ansvarsbegränsning.
- Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
- Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndigetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
9. Produktinformation.
- Vi reserverar oss från tryckfel som kan förekomma på denna hemsida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet och upplösning. Vi gör alltid vårt bästa att exponera bilderna på ett ärligt och korrekt vis.
10. Cookies
- Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Du har möjlighet att neka cookies på din webbläsares inställningar.